Szczególnie Polecamy

Praktyczny kurs ratownictwa morskiego

Cena: 750 PLN

Termin szkolenia: 2018-06-29 - 2018-07-01

Lima - Ekwador - Panama

Cena: 0 PLN

Termin rejsu: 2018-04-12 - 2018-05-10

Najbliższe Rejsy

Lima - Panama

Cena: 0 PLN

Termin rejsu: 2018-04-12 - 2018-05-10

Szwedzkie szkiery i norweskie fiordy w majowym słońcu.

Goteborg - Stavanger

Cena: 2050 PLN

Termin rejsu: 2018-05-05 - 2018-05-12

Białe Noce w Petersburgu

Gdańsk - Petersburg

Cena: 1800 PLN

Termin rejsu: 2018-06-30 - 2018-07-12

Najbliższe Szkolenia

Manewrowanie jachtem na silniku

Cena: 599 PLN

Termin szkolenia: 2018-04-07 - 2018-04-08

Praktyczny kurs ratownictwa morskiego

Cena: 750 PLN

Termin szkolenia: 2018-06-29 - 2018-07-01

Rejsy

Mikołajki na s/y Zawisza Czarny

Gdynia - Liepaja - Gdynia

[ZC_2014_mikolajki]



Liepaja.
Pierwsza osada w tym miejscu została założona przez plemię Kurów zajmujące się rybołówstwem (osada Lyva) , następnie została połączona z zakonem krzyżackim, przeistaczając się w osadę Libau. Na kartach historii Liepaja zahaczyła również o panowanie polskiego władcę, Zygmunt III Waza potwierdził prawa miejskie Liepaji w 1626 roku. Od II rozbioru Polski miasto było jedynym portem I Rzeczypospolitej, jednak po III rozbiorze zostało przyłączone do Cesarstwa Rosyjskiego. W XIX wieku port w Liepaji stał się kluczowym portem bałtyckim Rosji, który przyjmował towar z morza, zaś po wybudowaniu kolei również z całych terenów Rosji. W latach 1945-1991 port przestał pełnić funkcję handlową, został w nim utworzony duży port Marynarki Wojennej ZSRR i okrętów podwodnych. Taki stan miał miejsce do roku 1991, zaś do 1994 roku Liepaja została opuszczona przez ostatnich sowietów, stając się strefą ekonomiczną, rozwijającą się prężnie. Liepaja ma 11 miast partnerskich w tym Gdynię i Elbląg.

Liepaja może poszczyć się pięknymi kościółkami pod wezwaniem luterańskim, m.in. kościół św. Trójcy i kościół św. Anny z pięknym ołtarzem. Ponadto można przyjrzeć się panoramie miasta z „miejsca” widokowego, znajdującego się na jednym z kościołów.

Ostateczna decyzje o trasie rejsu podejmie kapitan w oparciu i bieżącą prognozę pogody.

Potężny kadłub żaglowca pozwoli na bezpieczną i bezproblemową żeglugę po jesiennym Bałtyku, a ogrzewane wnętrze zapewni komfort poza godzinami wacht. Jacht posiada łazienki z ciepłą wodą oraz zasilanie 230volt przez cały czas trwania rejsu.
Zawisza posiada bardzo ciekawe ożaglowanie-Va Marie. Zobaczycie ile frajdy jest w stawianiu takich żagli. Po postawieniu wszystkich żagli Zawisza potrafi poruszać się z prędkością 7-8 węzłów, zgrabnie wspinając się na fale.
Jeśli masz ochotę na nietypowe spędzenie weekendu i aktywne żeglowanie to ten rejs jest właśnie dla Ciebie. Nie musicie posiadać doświadczenia żeglarskiego. Załoga zawodowa statku wraz z 4 oficerami wachtowymi przekaże wystarczająco dużo wiedzy byście mogli skutecznie prowadzić statek i brać czynny udział w wachtach.

Dane techniczne żaglowca:
Rok budowy: 1952
Pow. żagli: 625 m2
Typ: szkuner sztakslowy
Tonaż: 164 BRT
Dł. max: 42,7 m
Dł. kadłuba: 36,1 m
Szerokość: 6,7 m
Zanurzenie: 4,5 m
Materiał konstrukcyjny: stal
Budowniczy: Stocznia Gdańska
Silnik: 390 KM, Diesel
Załoga: 46 osób


Ostateczną decyzję o trasie rejsu podejmie kapitan w oparciu i bieżącą prognozę pogody.

Wróć