Szczególnie Polecamy

Archangielsk - Wyspy Sołowieckie - Kanał Bałtycko Białomorski - Onega - Ładoga - Sankt_Petersburg

Cena: 6000 PLN

Termin rejsu: 2018-08-02 - 2018-08-23

Praktyczny kurs ratownictwa morskiego

Cena: 750 PLN

Termin szkolenia: 2018-06-29 - 2018-07-01

Najbliższe Rejsy

Lima - Panama

Cena: 0 PLN

Termin rejsu: 2018-04-12 - 2018-05-10

Szwedzkie szkiery i norweskie fiordy w majowym słońcu.

Goteborg - Stavanger

Cena: 2050 PLN

Termin rejsu: 2018-05-05 - 2018-05-12

Białe Noce w Petersburgu

Gdańsk - Petersburg

Cena: 1800 PLN

Termin rejsu: 2018-06-30 - 2018-07-12

Najbliższe Szkolenia

Manewrowanie jachtem na silniku

Cena: 599 PLN

Termin szkolenia: 2018-04-07 - 2018-04-08

Praktyczny kurs ratownictwa morskiego

Cena: 750 PLN

Termin szkolenia: 2018-06-29 - 2018-07-01

Jacht

s/y Selma

Selma – jacht żaglowy specjalnie przystosowany do rejsów po wodach polarnych. Sprawdzony również w bardzo ciężkich warunkach pogodowych. Jacht pływał z licznymi załogami zarówno po zalodzonych wodach Svalbardu jak i Antarktydy. W lutym 2008 Selma przekroczyła 70 stopień szerokości geograficznej południowej. żaden polski jacht nie żeglował dotychczas tak daleko na południe. Jacht jest wyposażony we wszystkie współczesne urządzenia zapewniające bezpieczeństwo w żegludze oraz łączność ze światem. Z uwagi na żeglowanie po bardzo odludnych akwenach Selma jest jednostka w dużej mierze autonomiczna. Selma jest wyposażona w duże zbiorniki paliwa i słodkiej wody, części zapasowe do wszystkich istotnych urządzeń na jachcie, odpowiednie narzędzia. Komfort w czasie żeglugi zapewniają dwuosobowe kabiny, przestronna mesa z biblioteka i płytoteka, obszerny zbiór filmów oraz ogrzewane wnętrze i bogato wyposażony kambuz. W czasie dłuższych rejsów pieczony jest chleb w pokładowych breadmakerach.
Do połączeń z lądem używa się dwóch pontonów napędzanych silnikami Yamaha. Przy zejściu na lad w trudnych warunkach każdy uczestnik otrzymuje specjalny kombinezon ratunkowy (survival suit).

nawigacja: log, sonda, wiatromierz Raymarine, radar Furuno, sonar Wreck Finder firmy Echopilot, Navtex, GPS Garmin (oraz zapasowy przenośny)
łączność: radiostacja pośredniofalowa MF/HF - ICOM 802 z AT 140, UKF-ka stacjonarna ICOM IC-M505EURO z HM162 (oba modele z DSC), przenośne UKF-ki Standard Horizon HX270E 2 szt, telefon satelitarny Iridium nr +881621440894
ratunkowe: tratwa Solas 12 os., boja EPIRB - GME 406 Manual, transponder radarowy SART - Sevenstar S.701, kamizelki pneumatyczne z pasami bezpieczeństwa, kamizelki Solas, kombinezony ratunkowe
instalacja elektryczna: 24V/12V/230V, 2 niezależne alternatory 24V napędzane silnikiem, generator 230V, przetwornice 24V/230V
zbiorniki: paliwo 2000 l, woda słodka 2000 l
do lądowania: dwa pontony ze sztywną podłogą Lodestar 350 & 370, z przyczepnymi silnikami Yamaha 8 i 15 hp

Wróć